2006-12-14

I min kommentar till kommunfullmäktige 27 November skriver jag följande "I media har vi kunnat läsa att Samhällsandan gynnade Påryd. Jag frågade på vilket sätt socialförvaltningen undersökt detta men fick inget svar. På min fråga om att det kanske är mest en ekonomisk fråga för Byalaget och Byagården tyckte någon att det var ett tarvligt påstående men det kanske var en fullträff från min sida."

Som ni kan läsa blev jag anklagad för att komma med ett tarvligt påstående men idag kan vi höra i Radio Kalmars sändningar att mitt påstående var riktigt. Byagården går med stor förlust och dess existens hänger på ett avtal med Kalmar kommun om flyktingboende. Enligt Radio Kalmar säger en företrädare detta "Byalagets ordförande Kjell Axelsson som också är socialdemokratisk ledamot i Kalmar kommunfullmäktige säger till P4 Kalmar att föreningen i dag har svårt att hitta andra lösningar för att kunna behålla Byagården." 

Med andra ord satt Kjell Axelsson i kommunfullmäktige med fakta om Byagårdens ekonomi medan hans partivänner anklagade mig för tarvliga påståenden.

Det kallar jag ett bedrägligt beteende av socialdemokraterna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0