2007-01-03

Så har vi då börjat ett nytt och troligen väldigt spännande år i Kalmar. Idag kan vi läsa i Östran att "Flyktingar Byagårdens Räddning" i Påryd. Det kanske är dags för de kommunfullmäktigeledamöter som kallade mitt påstående om att det kunde ligga ekonomiska orsaker bakom byalagets agerande för tarvliga påståenden att be mig om ursäkt men det kan jag nog inte räkna med vad det gäller ledamöter från socialdemokraterna eller vänsterpartiet. ( se kommentar 2006-12-14). Den moralen och etiken tror jag de saknar om man skall döma efter deras insändare.

I artikeln i Östran framkommer också en stor oro bland innevånare i Påryd för att det inte finns några aktiviteter för ungdomar i Påryd och att detta kan leda till gängbildningar. Det är tvärtemot vad kommunens chef för familjerättsektionen Margit Lindholm-Johansson säger i en intervju i Barometern den 26 oktober "I Påryd finns det bra med med fritidsaktiviteter för den som väntar på att få sin asylansökan prövad". Jag undrar i mitt stilla sinne vad hon har för erfarenhet av ungdomars situation i Påryd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0