2007-02-27

Jag har varit sjuk några dagar men jag tyckte det var viktigt att visa mig i kommunfullmäktige efter de hot och fönsterkrossning som jag utsatts för under de senaste veckorna. Jag ville inte att någon skulle tro att AFA lyckats i sina försök att skrämma mig. Det skulle också bli intressant och se om någon ledamot skulle ta upp hoten och attentatet under mötet men så blev inte fallet.
I Oskarshamn där Mattias B Johansson upplevt samma hot tog vänsterpartiet initiativ till en skrivelse i KF som alla partier ställde sig bakom. Något liknande hände inte i Kalmar, den ende politikern som kom och pratade om fönsterkrossningen under fika pausen var moderata oppositionsrådet Göran Hägglund. Journalisten och bloggaren Kurt Lundgren kom också och fikade med oss sverigedemokrater och pratade en del om dessa vänsterfascister.

Han håller för övrigt på med en intervju av mig för Kalmar Läns Tidning. Det verkar som övriga ledamöter tycker att vi sverigedemokrater är "pestsmittade" för vi får alltid sitta vid ett eget bord under fika pausen.

Mötet blev också relativt kort och innehöll inga frågor som var av någon större betydelse. Det som var mest intressant var förslaget om att gå med i kommuninvest för att kunna låna upp pengar till en lägre kostnad. Är det möjligt att kunna spara in en del kommunala skattemedel genom detta medlemskap och skapa bättre konkurrens inom bankvärden så har vi sverigedemokrater inget emot den utvecklingen.

Vi jobbar också med flera motioner som vi kommer att börja lämna in under mars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0