2007-10-29

Kvällens kommunfullmäktigemöte blev en ganska långdragen och intetsägande föreställning. Av interpellationerna var det bara en som lockande fram lite debatt om omsorgen och att antalet platser minskar trots löften om motsatsen under valrörelsen både 2002 och 2006.

Kalmar kommuns ekonomiska situation var också uppe till debatt efter att revisorerna redovisat sin rapport. Debatten utvecklade sig till en pajkastning mellan moderaten Jonas Lövgren och vänsterpartiets Bertil Dahl som inte gav någon av dessa några förtroendeingivande poänger. Att vänsterpartiet som enda parti vill höja skatten gör att det sverigefientliga vänsterpartiet blir marginaliserat i den ekonomiska debatten, vilket vi sverigedemokrater inte har något att innevända emot.

Det framgick också ganska klart att det råder en rejäl spricka inom moderaterna, där de nya moderaterna med Jonas Lövgren i spetsen inte vann några poäng utan dessa plockade istället Göran Häggfors hem.

Jag hade tänkt delta i debatten om ekonomin men fann det mest logiskt att avstå när debatten inte blev konstruktiv utan istället utvecklade sig till en pajkastning mellan m,c,fp och v, där ingen vann några poäng utan att det bara fanns förlorare enligt min uppfattning.

Även kristdemokraterna föredrog att ligga lågt och inte blanda in sig i denna meningslösa pajkastning.


Vid kommunfullmäktigemötet i september diskuterades ekonomin och där jag tog upp ett antal punkter som vi anser att kommunen bör beakta vid det fortsatta arbetet med att sanera kommunens ekonomi. (se mitt inlägg 24 september) Jag hade tänkt ta upp i stort sätt samma sak under kvällens möte men fann det inte meningsfullt utan jag hoppas få tillfälle till detta under de möten som kommer mellan partierna.


MINA KOMMENTARER AV MEDIAS ARTIKLAR OM FULLMÄKTIGEMÖTET.

Barometerns journaliser är väldigt märkliga individer! Vid förra kf-mötet skrev man inget om mina inlägg om kommunens ekonomi men idag klagar man på vårt ointresse för att inte delta i debatten och kallar det oansvarigt. Jag vet inte om man skall skratta eller gråta?  Den enda slutsatsen jag drar av detta är att Barometerns och journalisten Mats Anderssons syfte endast är att föra sina läsare "bakom ljuset" angående vårt politiska arbete. Sorgligt agerande av Barometern!


Östrans jounalister ägnar sig inte åt samma typ av journalistik som Barometern utan rapporterar betydligt mer sakligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0