2007-05-07

Idag har jag besökt kommunstyrelsemötet för att vara informerad om de ärenden som kommer upp vid nästa kf-möte.

Salveaffären var uppe till diskussion och debatten blev lite het när Anders Andersson började prata om oegentligheter.

Socialdemokraterna ville absolut inte ha någon granskning av turerna kring Salve. Anledningen enligt Johan Persson är att man inte vill lägga mer pengar på detta projekt. Jag tycker det är en dålig ursäkt ner kommunen gör en förlust på ca 20 miljoner kronor. Det måste enligt min mening göras en oberoende utredning av dessa affärer och det får också kosta lite pengar att genomföra det.


Det beslutades också att kommunen skall öka flyktingmottagning från ca 50 personer till 170 personer för 2007. Ingen hade något att säga i detta ärende. Inte heller vad det gällde avtalet med migrationsverket om ensamkommande flyktingbarn hade någon något att säga. Undrar om tystnaden i dessa ärenden berodde på min närvaro. Tidningarna undvik även att skriva om detta i sina kommentarer.


Vår motion om insynsplatser i kommunstyrelsen beslutade ks att avslå, inte heller i det ärende ville någon yttra sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0